• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån med bil som säkerhet.

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hej,

Jag har mindre bra UC score. (8.8%).

Inkomst 2013: 155 000
Underkott: 90 000
6 FFR.
100 000 Blanco
20 000 kortkredit

*2014 kommer jag ha 340 000 i deklarerad inkomst vilket kommer höja min score markant. Vilket jag kan påvisa genom att skicka in lönespecar.

-----------------------------

Då jag har ca 30 000 i snabblån så skulle jag vilja baka ihop detta med kortkrediten, samt 100k blanco som jag betalar en skyhög ränta på (15%).


Nu kommer jag till frågan:

Jag har en bil som idag har ett marknadsvärde på ca 275 000. Finns det någon av de seriösare som skulle kunna ta en bil som säkerhet för ett samlingslån? ca 150 000? Blir man beviljad med det?

Jag har inte hittat så många ställen där man kan låna på sin befintliga bil, de flesta erbjuder mer låna till en bil.

Tacksam för svar,
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Bilpant = Pengos

Så här står det om du påbörjar en ansökan på Bilpants hemsida:

Bästa kund. Vi kan tyvärr inte bevilja nya lån idagsläget då vi uppgraderar vår plattform för att kunna erbjuda fler låneprodukter på vår hemsida i framtiden. Under tiden kan ni besöka vår systersida www.pengos.se
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Fordonsbelåning = bilen inlåst

Tar du lån via Fordonsbelåning så förvarar dom bilen under lånetiden, men har man en samlarbil som man inte kör dagligen eller har en "andrabil" så är det väl ok att låsa in bilen en period.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Tack för tips... Problemet är at jag inte vill ha hos bilpant... eftersom man enbart kan låna 25 000 i max 90 dagar.. det är med andra ord ett sms lån man tar på 3 månader. Fordonsbelaning tar bilen i pant. Inget alternativ för mig. Jag vill ha en ett blanco lån från en bank där man kan låna med säkerhet.
 

kri$ti@n

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
20 September 2013
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Du kanske ska prova hos Banknorwegian mot att du vill lösa dessa lånen. Din dekl. inkomst kanske kan vara en nackdel idag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp